Regulament | Dancestars of Transilvania 2025

Regulament

1 DESPRE CONCURS

Concursul Dancestars of Transilvania oferă şansa tuturor dansatorilor de a se face remarcaţi la nivel naţional, punând accent pe creativitate, originalitatea ideilor, dezvoltarea şi evidenţierea talentelor.

Evenimentul se va desfășura pe durata a 2 zile, în intervalul zilelor de sâmbătă, 26 aprilie 2025 (nivel ) și duminică, 27 aprilie 2025 (nivel ), cu începere de la ora 09:00, la Complexul Sportiv Sala Polivalentă, str. Vasile Conta, nr. 1, Bistrița Năsăud. Pentru a porni localizarea adresei pe Google Maps, apăsați aici.

Data limită de înscriere pentru această ediție va fi miercuri, 16 aprilie 2025, ora 23:59.


2 PARTICIPANȚI

2.1 Competiţia este destinată tuturor dansatorilor, şcolilor de dans din tara si străinătate, unităților de învățământ, palatelor sau cluburilor copiilor din țară, asociațiilor sau fundațiilor culturale pentru tineret, cluburilor sportive de dans, formațiilor și ansamblurilor de dansatori amatori, trupelor de dans din țară și străinătate.

2.2 Sunt permise multiple intrări ale unui concurent în diferite categorii sau discipline (concurentul care participă la categoria duo/trio/quartet poate participa şi la alte dansuri în cadrul aceleaşi discipline).

2.3 Toţi concurenţii înscrişi care au primit confirmarea înscrierii, au dreptul de a participa. Confirmarea înscrierii poate fi verificată oricând, accesând site-ul www.transilvania.dancego.ro, secţiunea BACKSTAGE.

2.4 Ne rezervăm dreptul de a verifica vârsta participanţilor. Deasemeni, ne rezervăm dreptul de a verifica dacă numărul participanţilor aflaţi pe scenă în timpul momentului artistic este egal cu numărul participanţilor înscrişi în prealabil.


3 SECȚIUNI DE DANS

Balet
Balet
Dans modern
Dans modern
Dans contemporan
Dans contemporan
Jazz Dance
Jazz Dance
Dans de societate
Dans de societate
Dans de caracter
Dans de caracter
Lyrical Dance
Lyrical Dance
Latin Show
Latin Show
Folclor național și internațional
Folclor național și internațional
Open Dance
Open Dance
Dans Etnic stilizat / FETNO
Dans Etnic stilizat / FETNO
Fantezie coregrafică/ Tematic
Fantezie coregrafică/ Tematic
Aerobic Dance
Aerobic Dance
Gimnastică
Gimnastică
Acro Dance
Acro Dance
MTV Commercial / K-Pop
MTV Commercial / K-Pop
Street Dance
Street Dance

4 SISTEMUL DE JURIZARE

Dansul este evaluat pe baza caracteristicilor disciplinei particulare în care este încadrat. Pentru a asigura o notare corectă şi imparţială, juriul format şi calificat va judeca dansurile pe baza unor criterii specifice, după cum urmează:

TEHNICĂ (notare de la 1 la 10)
capacitatea de execuție a mișcărilor specifice genului, în parametrii superiori de precizie, mobilitate, coordonare, viteză.

IMPRESIE ARTISTICĂ (notare de la 1 la 10)
muzicalitate, complexitatea coregrafiei, claritatea, gradul de ocupare al spațiului, numărul de schimbări de formații, costumație, spectaculozitate.

CARACTERUL DANSULUI (notare de la 1 la 10)
identificarea pașilor, mișcărilor și combinațiilor de mișcări specifice stilului de dans, executate pe muzică specifică.

4.1 Juriul este format din 3 membri per dans.
4.2  Membrii juriului acordă note de la 1 la 10 pentru fiecare criteriu de jurizare.
4.3  Decizia unui membru al juriului este definitivă şi nu poate fi modificată de către nimeni, cu excepţia cazului de erori evidente care vor fi discutate şi corectate ulterior.
4.4   Deciziile juriului trebuiesc respectate, având în vedere competenţa lor şi munca depusă care necesită o atenţie sporită pe tot parcursul zilei de concurs. Niciun dansator sau oricare alt participant nu poate perturba membrii juriului în timpul jurizării. Orice observaţie sau lipsă de respect faţă de un membru al juriului va fi penalizată de către organizatorul competiţiei.


5 GRUPE DE VÂRSTĂ

BABY (între 4 și 6 ani)

MINI (între 7 și 9 ani)

KIDS (între 10 și 12 ani)

MAXI (între 13 și 15 ani)

TEENS (peste 16 ani)


Data de referinţă pentru calculul vârstei eligibile pentru participare va fi 1 ianuarie 2025.

Pentru dansurile cu mai mult de un dansator, vârsta se stabilește sub formă de medie generală.
Pentru a obtine varsta medie a dansatorilor, se va face media aritmetica: se aduna varstele tuturor dansatorilor, apoi se imparte la numarul total de dansatori.

În cazul în care rezultatul vârstei medii se termina în 0.5 sau mai mare, se va rotunji până la următorul număr întreg (ex. 6.5 la 7 ).


6 NIVELE DE PERFORMANȚĂ

inițiere (adresat copiilor care practica dansul de maxim 3 ore pe săptămână și participa activ la cursuri de mai puțin de 1 an.)

intermediar (adresat copiilor care practică dansul mai mult de 3 ore pe săptămână și au o experiență mai mare de 1 an.)

performanță (adresat copiilor care practică dansul mai mult de 5 ore pe săptămână și au o experiență mai mare de 1 an.)


7 COMPONENȚE

Momentele de dans pot fi constituite dintr-un singur dansator sau mai mulţi, după cum urmează:

Solo (1 dansator)

Duo (2 dansatori)

Trio (3 dansatori)

Cvartet (4 dansatori)

Grup (între 5 și 9 dansatori)

Formație (între 10 și 30 dansatori)


8 LIMITE DE TIMP

Fiecare componenţa de dans va avea o limită de timp pre-stabilită, după cum urmează:

Solo (1:00 - 2:00)

Duo (1:30 - 3:00)

Trio (1:30 - 3:00)

Cvartet (1:30 - 3:00)

Grup (2:00 - 3:30)

Formație (3:00 - 4:30)


9 TAXA DE PARTICIPARE

Solo - 120 de lei per dans/dansator

Duo - 90 de lei per dans/dansator

Trio - 90 de lei per dans/dansator

Cvartet - 90 de lei per dans/dansator

Grup - 80 de lei per dans/dansator

Formație - 80 de lei per dans/dansator

SPECTATOR: 20 de lei (se pot achiziționa doar la punctul de acces în locație, în limita locurilor rămase)


10 ÎNREGISTRARE

10.1 Înregistrarea se va face exclusiv on-line, prin intermediul platformei de înscriere.
După înregistrare, veţi primi în mod automat, o confirmare a înregistrării prin e-mail.

10.2 Procesarea înscrierii se va face numai după achitarea taxei de înscriere, afişată la finalul înregistrării.
După procesare, înscrierea va putea fi vizualizată în secțiunea BACKSTAGE.

10.3 Perioada de înregistrări are o dată limită pentru procesul de însciere şi un număr limitat de dansatori şi dansuri permise în concurs. Dacă se va atinge limita de înscrieri, nu vor mai fi acceptate alte înregistrări ulterioare.

10.4 În cazul în care, din varii motive, un concurent sau o echipă înscrisă îşi anulează participarea cu mai puţin de 2 săptămâni înainte de începerea concursului, aceştia nu vor beneficia de rambursarea taxei de înscriere.


11 MUZICA

➤ Muzica se va încărca în format MP3, în timpul procesului de înscriere sau ulterior acestuia.

➤ Procesul de verificare al piesei încărcate va urmări detalii tehnice precum timpul minim și maxim de redare al piesei, calitatea audio și formatul acesteia.

➤ Procesul de verificare al piesei încărcate va urmări și aspecte etice și morale ce țin de posibile versuri ofensatoare, rasiste şi/sau care conţin limbaj sexual explicit. Încălcarea acestor principii va conduce către respingerea piesei încărcate, implicit al momentului aferent acesteia.


12 REGULI GENERALE

12.1 Prin înscrierea la concursul Dancestars of Transilvania, concurenţii acceptă regulile si regulamentul Dancestars of Transilvania 2025.

12.2 Comisia de concurs îşi rezervă dreptul de a verifica vârsta dansatorilor, fie înainte, fie după prestaţia acestora. Dansatorii trebuie să fie în măsură să îşi dovedească vârsta.

12.3 Un reprezentant al fiecărei şcoli, club, asociaţie sau fundaţie sportivă trebuie să fie prezent în spatele scenei cu cel puţin 6 momente artistice înaintea intrării în competiţie.

12.4 Organizatorii nu îşi asumă responsabilitatea pentru eventualele accidente survenite în timpul competiţiei. Această responsabilitate va fi asumată de către antrenor sau concurent. Se recomandă ca fiecare participant să deţină o asigurare medicală.

12.5 Comportamentul nesportiv şi perturbator în timpul evenimentului poate descalifica concurentul şi, în anumite cazuri şcoala, clubul, asociaţia sau fundaţia sportivă pot fi eliminate din concurs.

12.6 Profesorii, antrenorii, însoţitorii, precum şi spectatorii, pot fi eliminaţi din concurs în cazul în care comportamentul acestora este considerat necorespunzător.

12.7 Coregrafiile originale sunt permise la toate disciplinele.
Creativitatea, originalitatea ideilor şi a mișcărilor, precum şi efectele surpriză, sunt elemente importante în toate secţiunile de dans. Deasemeni, coregrafiile trebuie să fie adaptate abilitaţilor şi varstei dansatorilor.

12.8 Costumele vor respecta un anumit cod etic, evitându-se astfel ţinutele indecente sau ofensatoare.

12.9 Punctele individuale sunt acordate doar la categoria solo. Toate celelalte categorii, precum: duo/trio/quartet, grupuri şi formaţii, sunt jurizate la nivel de grup. Coregrafia dansatorilor duo/trio/quartet, grupuri şi formaţii trebuie să exprime relaţionarea dintre aceştia.

12.10 Acelaşi dansator poate concura pentru două şcoli, dar nu la aceeaşi disciplină sau categorie.

12.11 Directorii de şcoli/cluburi sunt invitaţi să participe la deschiderea oficială a concursului şi la festivitatea de premiere.


13 LOCUL DE DESFĂȘURARE

13.1 Alimentele şi băuturile sunt interzise în zona de concurs, în zonele aferente culiselor/vestiarelor şi în zonele aferente scaunelor din locaţia de desfăşurare a evenimentului. Alimentele şi băuturile sunt permise doar în zonele special amenajate.

13.2 Este necesară păstrarea curățeniei în toate zonele de acces, toalete și vestiare.

13.3 Este interzisă blocarea culoarelor, casei scărilor și ieșirilor de urgență.


14 PREMII

În cadrul competiției fiecare școală de dans/club/asociație etc. primește din partea organizatorilor un trofeu , diplome și medalii de participare.


Locurile 3-2-1 la secțiunea solo , duo , trio vor primi FIECARE câte un trofeu și diplomă iar la secțiunea quartet , grup si formații primesc în funcție de locul obținut un trofeu, o medalie și diplomă.

Premierea echipelor participante se face după desfășurarea fiecărui nivel pentru locurile 1-2-3 (locurile IV-V etc. nu se premiază) atât din partea organizatorilor cât și din partea sponsorilor noștri. 

Înainte de fiecare premiere se va face parada echipelor care vor avea asupra lor o pancardă și o mascotă semnificativă al echipei participante .  

La nivel intermediar se va oferi un premiu de 500 RON iar la nivel performanță miza este de 1500 RON!!! Alte premii (vouchere la  diferite workshopuri și concursuri) si multe alte surprize îi așteaptă pe concurenți din partea sponsorilor și al organizatorilor acestei competiții.

CALIFICARE ÎN ITALIA la semifinala concursului DANZEITALIA au șansa să câștige acei concurenți care la nivel PERFORM obțin între 85 și 90 puncte din partea juriului! (detalii legate de acest concurs le vor primi instructorii după calificare). 

VOUCHERE de 30% reducere pentru secțiunea  solo și grup la nivel PERFORMANȚĂ (CLASIC /CONTEMPORAN/MODERN)
la concursul  IDTCI INTERNATIONAL MESAGNE ITALY
*WORKSHOP 1-4 IULIE 2025 care include participarea la  FINALA INTERNATIONAL DANCE TALENT COMPETITION MESAGNE ITALY  din data de 5-6 IULIE 2025 și GALA FINALĂ - 7 IULIE 2025.
!!!PARTICIPAREA LA CONCURS NU ESTE GRATIS!!!
PARTICIPARELA la GALA FINALĂ ESTE GRATIS INDIFERENT DE REZULTATUL DE LA CONCURS (TOTI FINALISTII POT DANSA IN GALĂ) !


TROFEUL  DJS (DIRECȚIA JUDEȚEANĂ DE SPORT BISTRIȚA-NĂSĂUD) va fi oferit școlii de dans cu cel mai mare punctaj din concurs de la fiecare nivel (începător-intermediar-perform)!

PREMIUL fotospeed.ro - Prietenii noștrii de la FOTOSPEED doresc să recompenseze școlile de dans printr-un premiu tare drăguț și anume , prin tragere la sorți vor desemna câștigătorul unui calup de 10 poze la fiecare nivel (inițiere , intermediar, perform) !!! O școală de dans poate câștiga o singură dată premiul pus în joc !!! 

PREMIUL PUBLICULUI la fiecare nivel (inițiere , intermediar, perform) va consta într-un voucher pentru 2 persoane la una din locațiile din oraș  -HANUL BUDAPESTA- iar aceasta se va desfășura  sub forma unei tombole gtatuite (mai multe detalii vor afla spectatorii la intrarea în sala de concurs)


15 ACCESUL PUBLICULUI

Accesul publicului în locație desfășurării evenimentului Dancestars of Transilvania 2025 se va face pe baza biletelor de acces achiziționate fizic în ziua evenimentului, la punctul de acces în locație.

Bilete de Acces
20 de lei (se pot achiziționa doar la punctul de acces în locație, în limita locurilor rămase)


! ATENŢIE!

Organizatorii nu se obligă să suporte cheltuielile de cazare, deplasarea şi masa participanţilor din cadrul competiţiei.

Sunt interzise materialele de recuzită care aduc deservicii altor participanţi, (ex. ulei, puf, pudra de talc, etc).
Sunt interzise efectele speciale, cum ar fi: foc deschis sau foc de artificii.
Accesoriile sunt permise, atâta timp cât sunt aşezate rapid înaintea începerii coregrafiei şi scoase de pe scenă la sfârşitul numărului de către dansatori.

Organizatorii nu îşi asumă nici o responsabilitate pentru vătămările corporale sau pierderile de bunuri.

Prin înscrierea la concurs, participanţii (dansatorii, profesorii, antrenorii, coregrafii) îşi dau acordul ca organizatorii Dancestars of Transilvania să folosească orice conţinut media în care acestia apar (fotografii, clipuri video, etc). Participanţii nu vor avea dreptul să pretindă foloase materiale sau bani în schimbul conţinutului media în care aceştia apar.


Dezvoltat de DanceGO